Etusivu > Helmi-palveluun rekisteröityminen

Kuinka rekisteröidyn Helmi-palveluun?

1. Rekisteröitymisikkuna

Ensimmäiseksi sinua tervehtii rekisteröitymisikkuna. Valitse ensin, käytätkö palvelua yksityisenä käyttäjänä, vai hoidatko yrityksen energia-asioita tililläsi. Seuraavaksi täytä kentät. Antamasi sähköpostiosoite toimii jatkossa tunnuksenasi kirjautuessa. Antamasi salasanan pitää olla vähintään 8 merkkiä pitkä, sisältää pieniä ja isoja kirjaimia sekä vähintään yhden numeron ja erikoismerkin, kuten ! @ tai /. Paina salasana visusti mieleesi.

2. Hae vahvistuskoodi sähköpostista

Tässä vaiheessa vahvistetaan, että sähköpostiosoitteesi on oikein. Käy noutamassa sähköpostiisi lähettämästämme viestistä vahvistuskoodi, ja syötä se kenttään. Vahvistuskoodin syöttämisen jälkeen paina Vahvista. Jos koodi ei syystä tai toisesta saavu sähköpostiisi, niin valitse Lähetä uusi koodi.

Suljitko selaimen ennen vahvistuskoodin syöttämistä? Hätä ei ole tämän näköinen. Kirjaudu sisään palveluun luomillasi uusilla tunnuksilla, niin pääset uudelleen syöttämään vahvistuskoodia.

3. Kirjaudu uudelleen sisään

Noniin, sähköpostisi on nyt vahvistettu, joten kirjaudutaanpa nyt virallisesti sisään ensi kerran. Kirjoita kenttiin sähköpostisi ja uutukainen salasanasi, ja paina kirjaudu.

4. Vahva tunnistautuminen

Rekisteröitymisen yhteydessä sinun tulee käyttää vahvaa tunnistaumista, jottei kukaan asiaankuulumaton henkilö pääse rekisteröitymään  palveluun esittäen sinua. Vahva tunnistautuminen tarvitaan vain kerran, ja jatkossa kirjautuessasi sähköpostiosoite ja salasana riittävät. Paina ensin Aloita tunnistautuminen. Seuraavaksi valitse vahvan tunnistautumisen muoto, eli joko mobiilivarmenne (ensimmäisenä) tai oma pankkisi. Seuraa tunnistautumisen ohjeita ja toimi niiden mukaan (vaihtelevat pankista riippuen).

5. Löydetyt asiakkuudet

Vahvan tunnistautumisen avulla löydämme sinuun liitetyt asiakkuudet, jotka näet listattuna sivun alalaidassa. Varmista, että kaikki sinulle kuuluvat asiakkuudet ja käyttöpaikat näkyvät listauksessa. Jos huomaat asiakkuuksissa jotakin epäselvää, ota yhteys asiakaspalveluumme 0800 90990. Jos kaikki on kuten pitääkin, valitse vahvista. 

Psst yrityskäyttäjä! Yrityskäyttäjille on tästä vaiheesta ja siitä eteenpäin oma ohjeensa, jossa neuvotaan yritysasiakkuuksien lisääminen. Ohjeen löydät täältä.

6. Käyttäjätietojen tarkistaminen

Melkein maalissa jo! Tällä sivulla voit tarkistaa, että meillä on Sinun viimeisimmät yhteystietosi. Huomaa, että voit valita asiakkuuskohtaisesti, mihin puhelinnumeroon tai sähköpostiosoitteeseen sinuun ollaan yhteydessä. Jos käyttäjätiedot ovat ajantasalla, voit siirtyä Helmi-asiointipalveluun painamalla Vahvista ja siirry Helmi-palveluun. 

Onneksi olkoon, olet rekisteröitynyt uuteen Helmi-palveluun!

Nyt käytettävissäsi on uuden Helmi-palvelun toiminnot. Jos kohtaat haasteita tai ongelmia Helmin käytössä, ole yhteydessä asiakaspalveluumme numeroon 0800 90990. Palvelemme sinua arkisin 8-16.