Koti > Asiakkaalle > Helmi-palvelu

Hoida lämpöasiat vaivattomasi Helmessä!

Helmi-palvelussa näet kulutuksesi jopa tunnin tarkkuudella sekä graafisesti että numeroina – voit vertailla myös eri vuosia keskenään. Voit myös tarkistaa laskusi tai sopimustesi tiedot, päivittää yhteystietosi tai antaa palautetta.

Kulutusseurannan löydät “Seuraa energiankulutustasi” -osiosta, jonne tiedot siirtyvät kerran vuorokaudessa automaattisesti käyttöpaikkasi etäluettavalta mittarilta. Edellisen päivän tiedot on katsottavissa palvelusta aina seuraavan päivän aamuna. Jos käyttöpaikkoja on useita, voit valita tarkasteltavan käyttöpaikan alasvetovalikosta. Osalla näkymistä voit myös tarkastella viitteellistä ulkolämpötilatietoa ja laskutettuja kustannuksia. Voit vertailla myös useampien vuosien kulutusta sekä vaihtaa tarkasteluajankohtaa.

Voit tulostaa raportin “Avaa tulostettava sivu” -painikkeesta tai viedä Excel-taulukkoon jopa vuoden tiedot tunnin tarkkuudella “Lataa lukemat csv-tiedostona” -painikkeesta. Jos haluat mieluummin tarkastella lukuja kuvaajan sijaan, valitse “Näytä lukemat taulukossa”.

Tarkempia vinkkejä kulutusseurannan käyttöön löydät Helmi-palvelusta “Seuraa energiankulutustasi” -osion tiedotteista.

Mitä tietoja näen kulutuksen seurannassa?

Näet käytetyn kaukolämmön sekä jäähtymän päivä-, viikko-, kuukausi- tai vuositasolla. Jos sinulla on sekä sähkö- että kaukolämpösopimuksia, näet kulutustietoja molemmista. Valitse vain alasvetovalikosta se käyttöpaikka, jota haluat tarkastella.

Näin saat Helmi-palvelun käyttöösi

Rekisteröityminen käy helposti pankkitunnuksiasi käyttäen. Tarvitset myös laskustasi tai sopimusvahvistuksesta asiakas- ja käyttöpaikkanumeron. Jos sinulla ei ole pankkitunnuksia, voit myös rekisteröityä käyttäjäksi palvelun etusivulta löytyvästä linkistä. Rekisteröityessäsi annat myös itse luomasi salasanan, joka on 4-12 merkkiä pitkä ja sisältää aakkosia sekä numeroita. Jatkossa kirjaudut palveluun asiakasnumerolla ja salasanallasi.

Unohtunut käyttäjätunnus tai salasana

Käyttäjätunnus on aina asiakasnumerosi. Löydät sen esimerkiksi laskulta tai sopimusvahvistuksesta.

Jos olet unohtanut salasanasi, voit uusia sen Helmi-palvelun aloitussivulla “Salasana unohtunut” -linkin kautta.

  • Anna sähköpostiosoitteeksi sama osoite, jonka olet aiemmin antanut sähköpostiosoitteeksesi. Emme voi turvallisuussyistä toimittaa muuhun sähköpostiin salasanan uusimiseen tarvittavaa linkkiä.
  • Linkki on voimassa 30 minuuttia siitä, kun olet vastaanottanut sen sähköpostiisi. Jos et ehdi tehdä uusimista ajoissa, voit käydä pyytämässä linkin uudelleen. Kun kirjaudut seuraavan kerran Helmi-palveluun, voit muuttaa salasanan helpommin muistettavaan muotoon “Omat tietoni” -osiossa.
  • Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos et muista asiakastietoihisi ilmoitettua sähköpostiosoitetta tai jos sähköpostiosoitteesi on muuttunut tai salasanan lähettämisessä on muuta ongelmaa.

Ongelmia Helmi-palvelun toiminnassa?

  • Tarkista ensin Helmi oikeasta yläkulmasta löytyvät tiedotteet sekä nettisivujemme tiedotteet.
  • Jos haluat antaa palautetta Helmi-palvelun toiminnasta, voit tehdä sen “Anna palautetta” -lomakkeella tai nettisivujemme kautta.
  • Jos et löydä vastausta ja asiasi on kiireellinen tai Helmi-palvelun toiminnassa on ongelmia, soita asiakaspalveluumme puh. 0800 90990 (arkisin klo 8-16).
 

Ilman rekisteröitymistä tai kirjautumista käytettävissä olevat palvelut

Vaikka et ole kirjautunut Helmi-palveluun, voit aloitussivulla:

  • laskea tarjouksen sinulle sopivasta sähkösopimuksesta
  • antaa palautetta
  • lukea yleisiä palvelun tiedotteita
  • pyytää unohtamasi salasanan
  • rekisteröityä perinteisesti tai käyttäen TUPAS-tunnistautumista